אם תשימו לב, הרוב הגדול של הסרטונים שאתם צופים בהם עברו עריכת וידאו מקצועית. כיום כ- 50% מהמשווקים מוסיפים ערוצי יוטיוב ופייסבוק להפצת וידאו וכשליש מהפעילות המקוונת מושקעת בצפייה בוידאו. וכן כדאי ומומלץ עד חייב לדאוג לעריכת סרטונים לפני שמעלים אותם.
אחרי שהבנו כמו העולם כולו שעריכת וידאו מקצועית חשובה עד מאוד,
בואו נכיר את הקוסם שאחראי על כל המקצועיות הזו:
אם סרטוני וידאו הם עדיין לא חלק חשוב מאסטרטגיית שיווק התוכן שלכם, רוב הסיכויים שזה ממש בקרוב מה שעומד להיות. התוכן באינטרנט עובר תפנית חדה ומהירה לעבר סרטוני וידאו בין אם אנשי קידום אתרים ומשווקי תוכן אוהבים זאת או לא.
דוגמא לסרטון שעשינו לו עריכת וידאו
אלוהי הפיקסלים הבלתי מעורער, כשהוא יוצא לדרך הוא מודע לגודל האחריות המוטלת על כתפיו.
הוא מכוון מטרה, הוא למוד ניסיון והוא המפתח לסרטון מקצועי ומדוייק! קבלו אותו באלפי לייקים – עורך וידאו
עריכת וידאו היא כנראה אחד השלבים הכי קריטיים ביצירת סרטון. על העורך להבין במדויק את מטרות הסרטון על מנת לייצר את התוצאה הרצויה.
חלק מתפקידו של העורך מתרכז בהחלטה הגורלית של מה נשאר בסרטון ומה יוצא, אילו חלקים חשוב שיופיעו בסרטון ועל מה ניתן לוותר. להיות סלקטור של קטעים בסרטון לא ארוך זהו לא תפקיד קל בכלל.
באותה הקלות בה הוא יכול להרים את הסרטון על הגל עם הקטעים המדויקים ביותר, כך גם באמצעות בחירה לא נכונה של קטעים יכול העורך להפיל את איכות הסרטון והעניין בו גם למצולות הים.
לכן, לפני שפונים לעריכת סרטונים מקצועית, עלינו למקד את מטרת הסרטון ואת המסר המדויק שנרצה להעביר בו. עלינו למצוא עורך וידאו שעל פי עבודותיו נוכל לזהות כישרון, הבנה נכונה וגם התאמה של הסטייל שלו לטעם האישי שלנו… הרי לאומנות יש המון פנים 🙂
אחרי שהבנו שעריכת וידאו חשובה ממש ומצאנו עורך וידאו מקצועי שאנו מתחברים עליו או עליה כמובן, נוכל להתקדם ולהבין איזה סוג של סרטונים ניתן לייצר.
אנחנו אוהבים לעבוד עם כולם!
חברות גדולות, עסקים קטנים, בארץ ובעולם.
מה הם התנאים בהם צריך לעמוד הקוסם שהולך להתעסק לנו בבייבי? עריכת וידאו זה עניין רציני וכך צריך גם להתייחס אליו, בואו נבין מה אנחנו מחפשים בעורך וידאו מקצועי.
בואו נבין במה עריכת וידאו מקצועית נוגעת…
סרטי תדמית – סרטון וידאו שכל תפקידו להציג את האג'נדה של העסק, מקצועיות, אמינות ובקיצור לשים זרקור חיובי ומושך על העסק.
סרטוני מוצר – סרטון שבא להראות, לתאר ולמכור מוצר מסויים. בסרטון זה הלקוח הפוטנציאלי אמור להבין שהוא כנראה צריך או רוצה את המוצר הזה 🙂
סרטונים קומים – כדי לערוך סרטוני מערכונים ברמה גבוהה ומקצועית, דרושים גם רעיונות יצירתיים של העורך לקטעי פתיחה אמצע וסוף מפתיעים ולא שגרתיים.
כמובן שידם של עורכי וידאו מקצועיים נוגעת כבר בכל קטע וידאו שיוצא לאויר כמו סדרות, תוכניות טלוויזיה, פרסומות, מצגות מושקעות ועוד
עורך סרטונים מקצועי יודע שאין זה מספיק לחתוך סצנות בצורה מדויקת או להתאים שיר למעבר מושלם… כל אלה הם אמנות ועל זה אין ויכוח. אך אם אנחנו רוצים ליצור סרטון תדמית שגם יביא לתוצאות, עורך הסרטונים שלנו צריך להכיר את הפסיכולוגיה שמאחורי השיווק, איך בסוף לגרום לצופה לקחת חלק אקטיבי אם זה לשתף, להגיב, לקנות או כל מטרה אחרת שהצבנו עוד בשלב תכנון הסרטון שלנו.
בואו נכיר כמה דגשים חשובים שניתן יהיה לבחון כשאנחנו נכנסים לעולם עריכת סרטונים מקצועית –
ראשית, עצם העובדה שאתם הולכים על שילוב של סרטונים במהלך השיווקי שלכם,
כבר ממקם אתכם בקבוצה המובילה.
זאת מכיוון שגוגל מציגה סרטונים בתור האופציות הראשונות כתוצאה לחיפוש נושא מסוים 🙂
שנית, כל עורך וידאו שתופס מעצמו מקצועי יקפיד על כלל יסוד חשוב ביותר והוא – הנעה לפעולה.
קריאה לפעולה בסוף הסרטון או באופן כללי בכל כלי שיווקי תהיה חשובה ביותר, אנחנו נותנים מידע, מפתים את הלקוח, גורמים לו לסמוך עלינו ובסוף… משאירים אותו עם כל המידע ובלי הכוונה?!
גם אנחנו כעסק וגם הלקוח צריכים להבין מה יהיה 'השלב הבא' ולהציף את זה בסוף הסרטון.
הנעה לפעולה צריכה להיות ברורה, עניינית וקצרה. הנה כמה דוגמאות:
– ״צרו קשר עוד היום״
– ״התקשרו אלינו או שלחו מייל״
– ״הכניסו את הפרטים שלכם כאן…״
– ״אם אהבתם את הווידאו, שתפו אותו וכתבו תגובה״
– ״הירשמו לערוץ שלנו״
– "הורידו את המדריך שלנו״
וכו'…
המלצה, רצוי בכל סרטון להכניס גם את פרטי ההתקשרות של העסק כדי להקל על הלקוח כמה שיותר, ממש להאכיל אותו עם כפית, מייל וטלפון. ככל שללקוח שלנו יותר נגיש וקל, כך מספר הפניות שנקבל תהיה גדולה ומשמעותית יותר 🙂
כל פלטפורמה אליה ניתן להעלות סרטונים, יש העדפות שונות לגבי משך הסרטון.
ניקח לדוגמא את יוטיוב ופייסבוק –
פייסבוק, תעדיף סרטונים יותר קצרים וממוקדים על מנת להשאיר את הגולשים מחוברים ל'פיד', אם הסרטון יהיה ארוך מדי, הגולשים יתייאשו מהר יותר וכך המרחק מלייק\ שיתוף\ תגובה – יגדל.
אורך ממוצע של סרטון בפייסבוק יהיה פחות מדקה וחצי.
יוטיוב לעומת זאת, יעדיפו סרטונים ארוכים ומלאים יותר, סרטונים שיצליחו לשאוב את הגולש וכך גם להשאיר אותו כמה שיותר זמן באתר.
אורכם של סרטונים שהועלו ליוטיוב יהיה לרוב כמעט 15 דק'.
כל מה שתצרכו לצלם או להפיק אנחנו יודעים לעשות!
אנו בוגרי בצלאל שמפיקים סרטים מעל 20 שנה
מלווים אותכם מהתחלה ועד הסוף
הציוד הכי חדיש שיש לשוק להציע
מצלמים באהבה או לא מצלמים בכלל!
מבינים שהזמן יקר והמלאכה מרובה
רוצים לקבל הצעת מחיר? נשמח אם תרימו טלפון