הפקת סרטונים לרשתות חברתיות

הפקת סרטונים לרשתות חברתיות הוא התוכן הטוב ביותר. למה אתם שואלים? כי יש לכם 30 שניות לשכנע אותי להיכנס לאתר שלכם… 30 שניות זוז! הקצב בו אנחנו חיים התחיל מהר והוא ללא ספק לאט לאט מתגבר.

אז איך מצליחים למצות את כל האמצעים, להגדיל את החשיפה של העסק? וכן גם לעצור לשתות בירה בים בין לבין?

זה דיי פשוט האמת, כל שעליכם לעשות הוא להגדיר את המטרות שלכם ולפעול בשבילן. ברור שהמשפט הזה עדיין לא פתר לכם כלום, אבל המאמר הבא בטוח יעזור. כבעלי עסקים כנראה כבר זיהיתם שהרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמות שיווק מופלאות. בואו נלמד על הפקת סרטונים לרשתות חברתיות ואיך להשתמש בהן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

הפקת סרטונים כמפתח לשיווק שאשכרה עובד

זה כבר לא מעט שנים שקצב החיים המתגבר מעסיק את כולנו (כמובן חוץ מאנשי הדור שממש נולדו לתוכו),
אם פעם היה נפוץ לראות אנשים יושבים רגל על רגל וקוראים מודעות בעיתון. היום נדיר יהיה למצוא אותם.

אם פעם הספרייה בבית הייתה מלאה בשלל ספרים מרתקים, היום ישנה ספרייה שלמה באפליקצייה בנייד, ואפילו ניתנת לנו האפשרות לבחור להקשיב לספר תוך כדי נהיגה. אז לאן אנחנו חותרים עם זה? 

השימוש בתוכן כתוב ככלי שיווקי תמיד יהיה מבורך. אבל בשביל להצליח להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים ולהתמודד בגבורה עם התחרות העצומה שיש היום בשוק, עלינו לשלוף עוד ארנבים מהכובע (באופן מטאפורי, כן?). וכן אנחנו מבדברים על הפקת סרטונים.


הרשתות החברתיות היום, מכילות הרבה תוכן שבא לידי ביטוי בתור סרטונים. סרטונים הם דרך להעברת מידע תוך שימוש בגמה גירויים בו זמנית. כשאנחנו קוראים טקסט, עלינו להתרכז בכתוב, לעבד אותו ולכן להשתמש בדמיון על מנת להשלים את ההבנה. 

צפייה בסרטון מספקת לנו צורה ברורה וויזואלית של צריכת מידע חדש. בנוסף, כמעט כל סרטון מכיל גם קריינות או מנגינה תואמת והשילוב בין השניים מושך יותר ויותר אנשים לצפות לסרטון הבא וכן גם לעיתים להעדיף לצפות בסרטון במקום לקרוא תוכן כתוב. 

הפקת סרטונים לרשתות חברתיות שלושה צלמים

אוקיי, אז איך זה קשור אליי?

שאלה מצויינת! כבעלי עסקים עליכם להישאר מעודכנים, ולהתאים את צורת השיווק של העסק לקהל הלקוחות שלכם, וכן גם לפלטפורמות השיווק המשתנות. הפקת סרטונים לרשתות החברתיות זהו הכלי השיווקי החזק ביותר היום בתחום וגם אתם רוצים להשתמש בו. לכן, בשביל לדעת מאיפה מתחילים כדאי לרגע להגדיר כמה עקרונות חשובים שיעזרו לכם להפיק את הסרטון או סדרת הסרטונים שיביאו את העסק שלכם לשלב הבא.

 

אז רגע לפני שנאפיין את הרשתות החברתיות השונות, אלו הנתונים הבסיסיים שצריכים להיות אצלכם ביד:

  • מי הוא קהל הלקוחות שלי? – חשוב מאוד לדעת לאפיין את קהל הלקוחות שלכם, כך בעצם תוכלו לדעת איך הכי כדאי לפנות אליהם. כלומר, מה צריך להיות אופי הסרטון שתפיקו. בנוסף, הרשתות החברתיות השונות פונות לשכבות שונות של גולשים בחברה. אם תוכלו לאפיין את קהל הלקוחות העיקרי שלכם (גם אם יותר מאחד), כך תדעו היכן הכי כדאי לכם להשקיע בתדירות פרסום גבוהה יותר.

  • מהו אופי העסק שלי? – את אופי העסק, הסיפור מאחורי הקמתו ומטרת העל שלו – אתם מן הסתם יודעים לדקלם מתוך שינה. זה יהיה הקו המנחה של אופי הסרטון שתבחרו להפיק. חשוב מאוד שהסרטון יוכל לייצג את העסק שלכם בכבוד ולשקף בבירור את האג'נדה העומדת מאחוריו.

  • מהי מטרת הסרטון? – לבסוף, עליכם להחליט מהי מטרת הסרטון. בשאלה הזו תוכלו להתייעץ עם הסטודיו איתו תרצו לעבוד והם יעזרו לכם להבין גם מה יהיה הכי נכון לעשות. ישנם הרי הרבה סוגי סרטונים שיווקיים. אם זהו הסרטון הראשון שברצונכם להפיק, כנראה שהוא יהיה סרטון תדמית, שמטרתו לשים זרקור על העסק ופועלו. מכאן נפתח בפניכם עולם שלם של סוגי סרטונים, כשכל אחד מהם תפקידו לקדם מטרה אחרת.

 

כעת, עם כל המידע הרלוונטי, בואו נצלול לתכונות המעניינות ביותר שיש לכל רשת חברתית להציע לנו, ואיך נעשה את זה הכי טוב.

עובדה שהיא אוצר

הפקת סרטון וידאו לסושיאל, הוא הפקת סרטון המותאם בעיקר לצפייה בנייד. 

רגע לפני שנצלול לתורתה של כל אחת מהרשתות החברתיות, יש עיקרון מנחה אחד שכדאי לשים עליו את הדגש. רוב הגולשים היום עושים זאת דרך הנייד. לכן, כשהם ייתקלו בתכנים שלנו, הם כנראה יהיו מוקפים בהסחות, בדיוק לפני משהו או בדרך לאנשהו. שלא לדבר על שלל ההסחות שמציפות אותם בכל רגע נתון גם בנייד עצמו. 

בקיצור, המשימה העיקרית של הסרטון שלכם, היא להיות מספיק מעניין כדי למשוך את תשומת הלב של הצופה, מדוייק במסר שלו וכמו שאמרנו בהתחלה – 30 שניות זוז! כן, גם קצר מאוד. 

כסף מרשתות חברתיות

עכשיו אחרי שהבנתם שזה לא משחק ילדים, תניחו את הקוביות הצבעוניות בצד, שימו סכין בין השיניים, וצאו לטרוף את הרשת! (הנה, אנחנו עכשיו בדיוק מסבירים לכם איך. תשמרו בינתיים את ה'ראבאק' על הולד).

הפקת סרטונים לפייסבוק

כפי שציינו קודם, מסגרת הזמן שיש לנו להצליח לתפוס את תשומת הלב של הצופה היא קצרה. 

על פי פייסבוק, אורך סרטון אופטימלי לנייד יארך 15 שניות ומטה. אך באותה נשימה מציינים כי אם הסרטון יהיה מוצלח מאוד וסוחף, הוא יצליח בלי קשר לאורך שלו. 

זאת אומרת, שאנחנו יכולים להעלות לפייסבוק סרטון שיארך אפילו דקה, בתנאי שהוא מגיש לצופה סיפור לא פחות ממדהים וכמובן עבודת וידאו ועריכה יוצאים מן הכלל.

הפקת סרטון לפייסבוק היא לרוב הפקה שמכוון לגיל גבוהה יותר מהאינסטגרם והטיקטוק. ולכן גם הפקת סרטונים יכולים להיות קצת יותר ארוכים.

הפקת סרטונים לפייסבוק

הפקת סרטונים לפייסבוק - פרטים יבשים

סרטוני וידאו בפייסבוק יכולים להופיע בפורמטים שונים, וזה נובע מהמחויבות של פייסבוק להפוך את סרטוני הווידאו לניתנים לצפייה נוחה בפורמטים רבים ככל האפשר כמו למשל טלפונים ניידים ומחשבים.

 

צורך זה מהווה אתגר לא קטן לעורכי הוידאו ולמשווקים. איך אפשר לייצר תוכן מותאם לכל הפלטפורמות השונות? קבלו פירוט של הנתונים השונים עבור סרטונים לפייסבוק:

סרטון רגיל להעלאה לפיד בפייסבוק

– גודל מומלץ: 1280 על 720 פיקסלים.

 

– רוחב מינימלי: 600 פיקסלים.

 

– יחסי רוחב – גובה נתמכים: 16:9 (אופקי), 9:16 (דיוקן מלא), 2:3 (אנכי), 4:5 (אנכי), ריבוע (1:1).

 

מפרט מומלץ: סרטונים צריכים להשתמש גם בדחיסת H.264, פיקסלים מרובעים, קצב פריימים קבוע, סריקה מתקדמת ודחיסת שמע AAC סטריאו ב-128kbps+.
גודל הסרטונים שלכם יכולים להגיע עד 4 ג'יגה-בייט, וקצב פריימים מרבי של 30 פריימים לשנייה.

 

טיפ זהב: כדי לקבל את האיכות הטובה ביותר עבור סרטוני הוידאו שלכם, פייסבוק ממליצה להעלות סרטונים בפורמט MOV ו-.MP4, עם זאת, רוב סוגי קבצי הווידאו נתמכים גם הם.

העלאת סרטון 360

– הגודל המקסימלי: 4096 על 2048 פיקסלים, יחס רוחב – גובה של 2:1.

 

– גודל מינימלי: רוחב 600 פיקסלים.

 

– מפרט מומלץ: פורמט .MP4, גודל קובץ מקסימלי 1.75GB, אורך מקסימלי 40 דקות, קצב פריימים מקסימלי 60fps.

 

טיפ זהב: בעת העלאת הסרטון, ניתן לעבור לכרטיסייה 'מתקדם', ולאחר מכן להשתמש בכרטיסייה 'בקרות 360' של פייסבוק על מנת להמיר קטעים לא מעוצבים לסרטון 360.

סרטון חוויה בפייסבוק (קנבס - חוויית מסך מלא)

– גודל מומלץ: 1200 על 628 פיקסלים.

 

– גודל מינימלי עבור וידאו לרוחב: 600 על 315 פיקסלים (יחס רוחב-גובה של 1.9:1).

 

– גודל מינימלי עבור וידאו מרובע: 600 על 600 פיקסלים (יחס רוחב-גובה של 1:1).

 

– מפרט מומלץ: פורמט .MP4 או .MOV, גודל קובץ מקסימלי 4GB, אורך מקסימלי 120 דקות, קצב פריימים מקסימלי 30fps.



טיפ זהב: סרטוני חוויה בפייסבוק הופכים לחוויה במסך מלא. כדי לעודד מעורבות, אתם יכולים להוסיף אובייקטים שניתן ללחוץ עליהם או גם לכלול קרוסלות, תמונות וטקסט יחד עם הסרטון. חשוב לוודא כי שהסרטונים שלכם כובשי לבבות וכוללים קריאות ברורות וחדות לפעולה כדי להניע את הצופים.

הפקת סרטונים לטוויטר

על פי הטוויטר וכמובן עם קשר ישיר לאופי התכנים שתעלו ולקהל היעד שלכם, הזמן האופטימלי להעלאת סרטון יהיה כ-45 שניות. גם כאן הפקת סרטונים לטוויטר היא יותר סלחנית מבחינחת אורך אך לא מבחינת איכות. 

חשוב לזכור שבכל רשת חברתית שהיא, הרגעים הקריטיים והחשובים ביותר, הם השניות הראשונות. אם הצלחתם לסקרן את הלקוח ולעורר עניין – הוא יישאר. אם לא, הוא לא. וזה לא משנה כמה זמן הסרטון שלכם אורך. 

הפקת סרטונים לטוויטר

טוויטר בייבי - נתונים יבשים

כפלטפורמה הראשונה לנייד, סרטון בטוויטר יהיה מותאם באופן טבעי לווידאו שצולם במכשיר נייד. עם זאת, זה לא אומר שאתם לא יכולים להעלות סרטוני וידאו גם בדרכים אחרות.

סרטוני טוויטר אופקיים

– גודל מומלץ: 1280 על 1024 פיקסלים.

 

– גודל מינימלי: 32 על 32 פיקסלים.

 

– גודל מקסימלי: 1920 על 1200 פיקסלים.

 

– יחסי רוחב-גובה נתמכים: בין 1:2.39 – 2.39:1.

 

גודל הקובץ המרבי הוא 512MB עם קצב פריימים מקסימלי של 40fps.
סרטונים חייבים להשתמש בסריקה פרוגרסיבית, בעלי יחס פיקסלים של 1:1, האודיו צריך להיות מונו או סטריאו ולא 5.1 או יותר.

סרטוני טוויטר אנכיים

– גודל מומלץ: 1200 על 1900 פיקסלים.

 

– גודל מינימלי: 32 על 32 פיקסלים.

 

מפרט מומלץ: השתמשו ב-.MP4 עבור אינטרנט, בפורמט MOV לנייד, כדאי שאורך הסרטון לא יעלה על 140 שניות, עם זאת, כבר ראינו סרטונים ארוכים יותר.

 

גודל הקובץ המרבי הוא 512MB עם קצב פריימים מקסימלי של 40fps.
סרטונים חייבים להשתמש בסריקה פרוגרסיבית, בעלי יחס פיקסלים של 1:1, האודיו צריך להיות מונו או סטריאו ולא 5.1 או יותר.

הפקת סרטונים לאינסטגרם

הקצב באינסטגרם יותר מהיר בפער דיי גדול משתי הפלטפורמות הקודמות שהזכרנו. האינסטגרם הרי מורכב בעיקרו מתמונות וסרטונים. זאת אומרת שאדם הגולל באינסטגרם לא מצפה לקריאה מרובה או לכל סוג של צריכת תוכן שתאלץ אותו להתעכב. 

על פי הערכה, הזמן האופטימלי לסרטון אשר יעלה לאינסטגרם יהיה כ-30 שניות. זה זמן קצר, אך תתפלאו שגם סרטון של 30 שניות יכול לספק את התוצאה הרצויה. 

כשמדובר על הפקת סרטונים לאינסטגרם מומלץ לייצר סרטון קליל בשפה פשוטה ועממית שיכול לדבר לדור הצעיר שצופה בו. 

הפקת סרטונים לאינסטגרם

סרטונים לאינסטגרם - נתונים יבשים

אינסטגרם ככלל תומכת בסרטוני וידאו מרובעים, אנכיים ואופקיים. סביר להניח שיצא לכם לראות לא מעט אנשי אינסטגרם משתמשים בסרטוני וידאו אופקיים, כמו שזה נראה טוב – כך גם המשימה מאתגרת. 

 

לכן, אם לא בא לכם על עבודת עריכה מרובה מידי, בחרו בסרטונים מרובעים. קל יותר לייצר אותם והם עובדים מעולה עבור מחשבים וטלפונים ניידים כאחד.

סרטוני הוידאו הנפוצים שכולנו מכירים

– סרטון מרובע: 600 על 600 פיקסלים (יחס רוחב-גובה של 1:1).

 

– וידאו אופקי: 600 על 315 פיקסלים (יחס רוחב-גובה של 1.9:1).

 

– וידאו אנכי: 600 על 750 פיקסלים (יחס רוחב-גובה של 4:5).

 

– מפרט מומלץ: פורמט .MP4 או .MOV.
גודל הקובץ המרבי הוא 4GB, אורך מקסימלי 60 שניות, קצב פריימים מרבי 30fps.
חשוב שהווידאו לא יעלה על 4GB בגודל, הוא חייב להיות בגבולות היחס, להיות בעל דחיסה של H.264, פיקסלים מרובעים, קצב פריימים קבוע, סריקה פרוגרסיבית וסטריאו דחיסת שמע AAC במהירות 128kbps+.

 

טיפ זהב: כמו פייסבוק, ההמלצות של אינסטגרם מאוד דומות. כמו כן, אתם יותר ממוזמנים להשתמש ברזולוציית הווידאו הגבוהה ביותר האפשרית (בכל זאת, באנו לשבור את הרשת).

סטוריז, מה שנקרא

סרטוני הסטורי באינסטגרם הם סרטונים קצרים, באורך של עד 15 שניות. הם מופיעים בין סטוריז מפרופילים שמשתמשים עוקבים אחריהם ונחשבים חזקים מאוד בשיווק.

 

– גודל מומלץ: 1080 על 1920 פיקסלים.

 

– גודל מינימלי: 600 על 1067 פיקסלים.

 

– יחסי רוחב-גובה נתמכים: 16:9 עד 4:5 ו-9:16.

 

– מפרט מומלץ: פורמט .MP4 או .MOV, אורך מקסימלי 15 שניות, גודל קובץ מקסימלי 4GB. 

 

כמו בהמלצות של פייסבוק, גם במקרה הזה מומלץ להשתמש בסרטון ברזולוציה הגבוהה ביותר האפשרית.

 

טיפ מוזהב: מידות הווידאו עשויות להיות מסובכות מעט, מכיוון שלמכשירים מסוימים יש מסכים קטנים יותר. זה משאיר מעט מקום לראות את המודעה המלאה או ללחוץ על קישורי 'עוד' כדי לראות את שאר הטקסט. כדי לעקוף את זה, נסו להשאיר את 14 האחוזים העליונים והתחתונים (כ-250 פיקסלים) ריקים.

הפקת סרטונים לטיקטוק

הטיקטוק, בדומה לאינסטגרם, גם היא אפליקציה בעלת תחלופה מהירה שעובדת על גירוי מתמיד וגבוה. בטיקטוק נוכל לראות תוכן המועבר בצורת סרטונים, קצרים וקולעים. 

כשחושבים על אורך אופטימלי לסרטון בטיקטוק, הנתונים יהיו דומים לסרטון לאינסטגרם, ויעמדו על כ-30 שניות. 

אבל חברים, מדובר פה באפליקציה שכל כולה סרטונים. זאת אומרת שמטרת העל שלכם היא ללא ספק – הפקת הסרטון הכי מעניין בשוק! השניות הראשונות צריכות להיות בעלות השפעה רצינית ביותר.

חשבו על הפקת סרטונים לטיקטוק כאמצעי מצויין לחיזוק המותג שלכם ותאגו לדחוף את הלוגו שלכם בין הדברים המטורפים שאתם בוחרים להראות לקהל שלכם. 

הפקת סרטונים לטיקטוק
רוצים לדעת עוד על הפקת סרטוני תדמית לעסקים?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
צילום קטלוג לדוגמא

צילום מוצרים לקטלוג

שיתוף ב facebook שיתוף ב whatsapp אנחנו פוגשים אותו במהלך החיים לא מעט פעמים. לרוב בחירה של מוצר מסוים נעשית אחרי עיון מדוקדק בו, וכשהוא

קרא עוד »
צילום מוצרים (נעלים) לאתרי אינטרנט, פקשוט

פקשוט

בעברית – צילום מוצר באריזה שלו, או בקיצור צילום מוצר. מי שהתנסה כבר, יכול להעיד שלא מדובר בעבודה קלה בלשון המעטה. צילומי פקשוט הם לרוב

קרא עוד »