צילום מוצרים לקטלוג

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אנחנו פוגשים אותו במהלך החיים לא מעט פעמים. לרוב בחירה של מוצר מסוים נעשית אחרי עיון מדוקדק בו, וכשהוא טוב, הוא יוצר אצלנו תחושה של שפע ומעורר רצון צרכני עז. 

קטלוג מוצרים הוא אחד משחקני המפתח כשמדובר בעסק יצרני או בשיווק מוצרים בכלל. אם העסק שלכם מוכר מוצרים מסוימים, אין כל ספק שיש לכם צורך בצילום מוצרים לקטלוג שיסייע בשיווק נהדר ואף הובלה של לא מעט לקוחות פוטנציאליים לרכישות מוצלחות. 

אז רגע לפני שאתם מורידים אפליקציה של קולאז', מצלמים בפלאפון את המוצרים שלכם ועורכים את זה, בואו נבין לעומק מה המשמעות של קטלוג ואיך עושים את זה נכון.

רוצים שנצלם את המוצרים שלכם? הכנסו לדף של צילום מוצר או צרו איתנו קשר

מה זה קטלוג ולמה צריך אותו?

מדובר בריכוז של תמונות (לא פחות ממעולות) של המוצרים שאתם מציעים לקהל הרחב, זה יכול להיות מודפס לחוברת, בתור דף אחד במגזין, דף באתר אינטרנט או בתצורות אחרות. תפקידו של הקטלוג הוא כמובן להציג, אך גם לעורר את החשק והרצון לרכוש חלק מהמוצרים שהעסק שלכם מציע.

*לכתבה על צילום מוצרים לאתרי אינטרנט לחצו כאן

קטלוג הוא בעצם החלון המרכז ללקוחות הפוטנציאליים את המוצרים שלכם ומאפשר להם "להציץ" על מה שיש לכם להציע. אך לא רק זאת, הקטלוג משמש את העסק שלכם בעוד כמה דברים לא פחות משמעותיים. 

 

אז אלו חלק מהתפקידים החשובים שהקטלוג ממלא:

 

  • פרסום בעיתונים ועלונים – למרות עידן האינטרנט, תתפלאו אך אנשים עדיין מעיינים בעיתונים ומגזינים למיניהם. אם בהזמנה הביתה, בבתי חולים ומרפאות, בזמן המתנה במקומות ציבוריים ועוד. אלו גם הרבה פעמים רגעי שעמום שהמוח מחפש עניין. תמונות טובות של המוצרים שלכם מסודרים בצורה חכמה על דף אקראי יכולות להיות מהלך שיווקי מעולה ולמשוך לקוחות חדשים.

     

  • פרסום ומשיכת העין ברשתות חברתיות ומנועי החיפוש – לא פעם יוצא לנו להיתקל בתמונות של מוצרים שונים ברחבי האינטרנט, אם מדובר בפרסומת אורגנית, ממומנת או כהמלצה של לקוח.ה מרוצה. התמונות בדרך כלל באיכות מעולה ומעוררות את הרצון להמשיך ולבחון עוד את ההיצע, משם הדרך לאתר שלכם קצרה מאוד.

     

  • הצגת כלל המוצרים לבחירת הלקוח – קטלוג לא נועד רק למשוך את העין אלא משמש גם ככלי עזר בבחירת המוצר המועדף ביותר. למשל אם אדם מסוים מחפש תיק לרכישה באתר שלכם, קטלוג התיקים שלכם ישמש את אותו אדם בבחינת כל האופציות ובחירה בתיק הרצוי ביותר. כדאי מאוד שאיכות ומקצועיות התמונות יהיו ברמה הגבוהה ביותר, ככל שהתמונות מוצלחות יותר כך רמת האמון במוצר תהיה גדולה יותר וההפך. תמונה לא טובה, לא ברורה או לא מקצועית עלולה לגרום לסלידה מצד הלקוח והעסק שלכם עלול להפסיד מכירה.

     

  • שימוש במעמד הרכישה על מנת לבחור גוונים ספציפיים יותר  – כשאנחנו בוחרים ריצוף, צבע לשיער, צבע קיר, ריפוד לספות ועוד. אנחנו לרוב בוחרים מתוך קטלוג שיכול להופיע בצורות שונות כמו ספרון, מקבץ דוגמיות בדים או אריחים, קטלוג יכול להיות קטן או גדול מאוד ותפקידו יהיה לשקף לנו בצורה הטובה ביותר את ההבדלים בין האפשרויות השונות ולעזור לנו לדמיין את הבחירה המועדפת.

ניתן להבין כי ערכו של הקטלוג בעולם השיווק והמכירות משמעותי ביותר. בעזרת צילום מוצרים לקטלוג מוצלח ומקצועי אנחנו מסקרנים ומושכים לקוחות חדשים ומסייעים בבחירה מדויקת של מוצר. אך בשביל שכל זה באמת יתקיים, עלינו לוודא שהקטלוג שלנו אכן מוצלח. בדיוק בשביל זה, קיבצנו את העקרונות הבסיסיים של קטלוג מוצלח.

צילום קטלוג ומוצרים לאתרי אינטרנט

נתונים של קטלוג מוצרים מוצלח

לכל עסק המציע מוצרים למכירה ישנו קטלוג, אך האם הוא באמת מוצלח? איך יודעים מתי קטלוג יעשה את העבודה ויוביל לתוצאות? או אולי, איך ניתן לזהות מתי הקטלוג שלכם יצא דווקא פחות טוב? 

אלו הנתונים שישמשו אתכם כדי להבין את הנקודה החשובה הזו:

 

  1. צילום מוצרים מקצועי לקטלוג – הנתון הראשון והחשוב ביותר הוא כמובן התמונות עצמן. צילום מוצרים באופן מקצועי זו משימה לא קלה בכלל, יש האומרים שבתוך ענף הצילום זהו התחום המאתגר והמורכב ביותר. צילום מוצרים לרוב יהיה על גבי רקע לבן ויצריך ציוד צילום ותאורה מקצועי באיכות גבוהה. כמו כן, בשביל להצליח להגיע לצילום מוצר (הנקרא גם פקשוט) ברמה טובה, גם ידע, הבנה וניסיון דרושים פה.

  2. סידור התמונות במרחב – כמו שעיצוב פנים של חלל מסוים כמו בית או חנות, ישפיעו מאוד על התחושה שתהיה במרחב, על הפריטים והאזורים אליהם יגשו יותר אנשים, כך גם עיצוב הקטלוג חשוב ביותר. אנחנו רוצים להרכיב קטלוג שיכיל הרבה מצד אחד, אך עדיין לא יהיה עמוס ומבולגן. חשוב מאוד שהקטלוג ימשיך לשדר סדר וניקיון, לצד איכות ושפע. צלמים ועורכים מקצועיים במקרה הזה יהיו מעצבי הפנים שלכם.

  3. מהיכן מגיעים הלידים? – זהו עוד נתון שיכול להראות לכם שחור על גבי לבן ובאופן אותו ניתן למדוד גם מספרית. מנהלי שיווק וקמפיינים לעסקים ידעו לעקוב אחר מקורות הלידים שלכם ולתת לכם תמונת מצב מדויקת למידת ההצלחה של כל אחד מאפיקי השיווק שלכם. במקרה הזה האבחנה פשוטה וברורה מאוד, אם מגיעים הרבה לידים כתוצאה מהשיווק האינטרנטי בכלל ופרסום קטלוג המוצרים בפרט, הוא כנראה מוצלח. אך אם הנתונים מראים אחרת, נראה שעליכם לבצע חישוב מסלול מחדש.

פקשוט

צילום מוצרים לקטלוג יהיה מורכב לרוב מאוסף של תמונות הנקראות פקשוט. השם מגיע מאנגלית – packshot, ומתייחס למשמעות המילים, pack – חבילה. ו shot  – תצלום או צילום. המשמעות הבסיסית
היא צילום של מוצר כלשהו יחד עם האריזה שלו. בפועל, מדובר גם בצילום מוצר. 

צילום הפקשוט לרוב יתבצע על רקע לבן ויציג את המוצר בלבד. המטרה היא לתת במה למוצר ולהצליח להציג אותו בצורה הכי ברורה, מושכת ומחמיאה שניתן. צילום מוצרים לקטלוג הם קלף מנצח בכל הקשור בשיווק ופרסום. לכן חשוב מאוד שהתמונות יהיו מקצועיות וישדרו השקעה בלקוח.

צילום מוצרים לאינטרנט וחנויות דיגיטליות משקפיים
צילום מוצרים משקפיים פקשוט
צילום מוצר של משקפיים

איך מוצאים צלם מוצרים מקצועי?

על מנת שצילום מוצרים לקטלוג והעריכה שלו כמובן יצאו מקצועיים, דרושים אביזרי צילום ותאורה ברמה גבוהה, שליטה מעולה בעריכה וכן גם לא מעט ידע מקצועי. זאת אומרת שפשוט כדאי לשכור את שירותיו של מקצוען. 

צלם מקצועי ידע להוציא למוצרים שלכם את התמונות הטובות ביותר, לערוך אותן לרמת גימור מושלמת ומשם לערוך עבורכם קטלוג מוצרים שיגרום לכל גולש תמים לעצור עליו. 

 

על מנת שזה יקרה, כל שעליכם לעשות זה פשוט לחפש צלם מקצועי. גוגל זה אחלה מקום להתחיל בו וגם כמובן להתייעץ עם אנשים שכבר עשו. וודאו שהוא מתמחה גם בצילום מוצרים ועריכתם לקטלוג, לראות עבודות קודמות, לקרוא ביקורות ולהחליט כמובן 🙂

מוזמנים להיכנס לדף צילום מוצר שלנו ולהתרשם עוד

רוצים לדעת עוד על הפקת סרטוני תדמית לעסקים?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
צילום מוצרים (נעלים) לאתרי אינטרנט, פקשוט

פקשוט

בעברית – צילום מוצר באריזה שלו, או בקיצור צילום מוצר. מי שהתנסה כבר, יכול להעיד שלא מדובר בעבודה קלה בלשון המעטה. צילומי פקשוט הם לרוב

קרא עוד »