איך מפיקים סרט תדמית שמחזיר את עצמו

קבלת החלטה על הפקה של סרט תדמית היא החלטה עסקית לכל דבר ועניין. מצד אחד, ההפקה דורשת משאבים ועולה כסף. מצד שני, סרט מסוג זה יכול להניב לעסק הכנסות ישירות או רווחים עקיפים. צוות חברת שלושה צלמים, סטודיו להפקות צילום ואנימציה, מסביר איך להפיק סרט תדמית שמחזיר את עצמו.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

סרט תדמית מתוך ראייה שיווקית

על פני השטח, סרט תדמית נועד לקדם את תדמית החברה או העסק. תדמית חיובית אכן מועילה לעסקים בהיבטים שונים, אך לא כל כך פשוט למדוד את התועלת במונחי הכנסות. כאשר חותרים להפקת סרט שמחזיר את עצמו, אפשר בהחלט להדגיש את התדמית ובמקביל, גם לאפשר מדידה של ההצלחה (כמות צפיות, עליה בהכנסות) – כאשר ניגשים לעניין מתוך ראייה שיווקית. לפני ההפקה, צריך להגדיר את ההיבטים השיווקיים שאותם רוצים להדגיש. כדאי להביא בחשבון שכיום ניתן להעלות את הסרט לפלטפורמות מגוונות, כך שהחשיפה למסרים השיווקיים תהיה עצומה. פייסבוק, יו טיוב, אינסטגרם, האתר עסקי ופלטפורמות אחרות יכולים להפוך בקלות לבמה שלכם להפצת הסרט. ככל שהמסרים הרצויים לכם יועברו בצורה טובה וכאשר את הסרט יוביל צוות הפקה מקצועי, התשואה וההכנסות שיתקבלו כתוצאה מכך יוכיחו את עצמם.

עדיף קצר וקולע

על מנת להפיק סרט תדמית שמחזיר את עצמו, כדאי לשים דגש על הקו המנחה הבא: עדיף קצר וקולע. יש דברים בחיים שבהם רוחב יריעה הוא חשוב. סרטי תעודה או מסמכים דוקומנטריים לא יכולים להיות קצרים מדי. אולם סרט בעל מטרה עסקית, שיווקית ותדמיתית צריך ואפילו חייב להיות מהודק היטב. נוכל להצביע על כמה סיבות שבזכותן עדיף סרט קצר יחסית אך קולע: 1. בסרטים ארוכים מדי, עלות הפקתם גבוהה והסיכוי לעיכובים וחריגה מהתקציב עולים. 2. כאשר הסרט יחסית קצר, מהודק, אפשר לסיים את ההפקה בעלות סבירה ותוך שמירה על ערכי הפקה גבוהים מאוד. 3. זכרו כי מבחינת הצופה, לא מדובר בסרט קולנוע. אף אחד לא יישב כיום לאורך זמן מול סרט תדמית שלרוב מוקרן באינטרנט. הקשב של הצופים קצר. הדבר האחרון שתרצו זה שהצופה ישתעמם. 4. סרט מהודק הוא בעל סיכויים גבוהים לקבל שיתופים, לייקים ולצבור עוד ועוד צפיות. ככל שיהיו לכם יותר צופים, הסרט יחזיר את עצמו מהר יותר ואף יניב הכנסות נוספות.
מצלמים סרט תדמית

מסרים בהירים, יתרונות ותועלות

אחרי שכיסינו את העובדה שבעידן הדיגיטלי קיימת עדיפות לסרטי שיווק קצרים ומהודקים, נוכל להצביע על עוד דגשים שיעזרו להבין איך מפיקים סרט תדמית שמחזיר את עצמו. תמיד, צריך להקפיד על כך שיועברו מסרים בהירים. חשוב שהצופים יבינו בדיוק מהו המסר. עדיף שיהיה להם ברור מצפייה ראשונה מהם היתרונות והתועלות שמוצגים מולם. היתרונות והתועלות הללו הם אלה שיכולים להניע אותם לעבר ביצוע פעולה רצויה. למשל, הקלקה על קישור) באתר שמוביל להזמנת המוצר (גם סרטון מוצר טוב יכול לשמש כסרט תדמית או סרטון שיווקי. או כניסה לאתר לקבלת מידע נוסף. סרט טוב יכול לגעת בצופה גם בנקודות רגשיות. הוא צריך לעורר אמון ולהישאר בתודעת הצופה.

סט צילומים שלושה צלמים

הפקה מאורגנת, תסרטי מהוקצע

עבודת הפקה מקצועית דואגת לכך כי הפקת הסרט לא תיתפזר לכיוונים לא רצויים. הפקה מקצועית לא מסתפקת בצלם מנוסה אלא גם מביא בחשבון עבודת בימוי טובה, עריכה. חשוב כי התסריט יהיה מהוקצע. על אף שמדובר בסרט לא ארוך, הדיוק בפרטים, תשומת הלב לכל דבר וגם הפוסט פרודקשן ייראו היטב בתוצר המוגמר. בעזרת תוצאה איכותית, התגובות לסרט, המעורבות של הצופים וההנעה שלהם לפעולה יתורגמו לאחר מכן להכנסות. שימוש בציוד צילום איכותי בשילוב צלמים מקצועיים ואנשי מקצוע בהפקות ייצרו את הסרט המעניין, בעל האימפקט העסקי, השיווקי או התודעתי.
 להשיג את התוצאה שאתם רוצים.

נסכם עם כן כמה מסקנות

• סרט תדמית שמשיג תוצאות אי אפשר לצלם בעזרת סמרטפון, כי התוצאה תיראה חובבנית ולא מזמינה.
• כדאי לחתור לסרט מהודק, עם מסר ברור שניתן להטמיע באתר עסקי, בפלטפורמות חברתיות או לשלוח לרשימת דיוור בדוא"ל.
• בפנייתכם לחברת הפקות, כדאי להתרשם מסרטי תדמית שהפיקו. כך תדעו אם התוצאות נראות בעיניכם.
• סרט מסקרן, מקורי, מיוחד, עדיף על משהו גנרי. צריך משהו ייחודי כדי ליצור בולטות ושהלקוחות והצופים יזכרו אתכם.
חברת שלושה צלמים מתמחה בהפקות של סרטי תדמית איכותיים, מקצועיים, מקוריים ואטרקטיביים, שחותרים להשיג את התוצאה שאתם רוצים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
צילום קטלוג לדוגמא

צילום מוצרים לקטלוג

שיתוף ב facebook שיתוף ב whatsapp אנחנו פוגשים אותו במהלך החיים לא מעט פעמים. לרוב בחירה של מוצר מסוים נעשית אחרי עיון מדוקדק בו, וכשהוא

קרא עוד »
צילום מוצרים (נעלים) לאתרי אינטרנט, פקשוט

פקשוט

בעברית – צילום מוצר באריזה שלו, או בקיצור צילום מוצר. מי שהתנסה כבר, יכול להעיד שלא מדובר בעבודה קלה בלשון המעטה. צילומי פקשוט הם לרוב

קרא עוד »