הפקת סרטונים – המדריך המלא

יש לכם עסק או כל מיזם אחר ואתם רוצים לקחת אותו כמה צעדים קדימה? הפקת סרטונים תהיה לגמרי התשובה הנכונה עבורכם. הפקת סרטון זהו בהחלט לא עניין של מה בכך, אבל תהיו בטוחים שזה ממש לא קשה כמו שאתם חושבים. להפיק סרטון שיווקי עבור עסק, זה היום אחד הקלפים החזקים בתחום שיווק העסקים והתוצאות מדברות בעד עצמן. אז מה זה בכלל? למה זה טוב? ואיך מתחילים? מיד תגלו הכל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

הפקת סרטון שיווקי - מה זה אומר?

כשאדם מקים עסק או חברה, הוא צריך לשווק אותה. על מנת שכלל הציבור ובייחוד קהל היעד שלו, יהיו מודעים למוצריו, שירותיו וכמובן לאיכות הטובה שהוא מציע. עם השנים דרכי השיווק השתנו והתפתחו ללא הרף, אם לפני שנים זה היה מוגבל לכתבות בעיתון ושלטים ברחובות. היום רוב אנרגיית השיווק עברה לאינטרנט, פשוט כי רוב הצרכים שלנו מסופקים דרך האינטרנט.

דור המסכים מישהו?!
אז כשמדברים שיווק, דור המסכים דווקא בא לטובתנו. מונחת לפנינו פלטפורמה מדהימה לשיווק ויצירת קשר עם קהל יעד הרבה יותר גדול, המאפשרת לנו להגיע לאנשים הגרים באזורים אחרים ואפילו בארצות אחרות. בעבר הפקת סרטונים היה מהלך יקר מאוד ולהפיץ את הסרטונים שהפקתם, עוד יותר. היום אפשר לעשות זאת בלי יותר מדי מאמץ ואפילו לפעמים בלי לצאת מהמשרד או מהבית.

הפקת סרטונים שיווקיים יהוו כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק שלכם, סרטונים יציגו את המוצרים או השירותים שלכם, ישמשו כהדרכות על השירותים או המוצרים שלכם, על דרך הרכבתם או דרכי טיפול במוצרים מסוימים ובעצם כל תוכן שיווקי שתבחרו להציג ולפרסם. מה שהיה פעם מצריך משכורות שותפות לנציגי חברה ואנשי מכירות, היום מסתכם בסרטון.

צילום סרטונים בגימבל

סוגים של סרטונים שיווקיים

כפי שכבר נגענו, סרטונים שיווקיים אינם רק כרטיס הביקור של העסק. קמפיין שיווקי שלם יכול להבנות בעזרת סרטונים (כמובן שגם תוכן כתוב לא יזיק). כאשר תכנסו עמוק יותר לתחום השיווק האינטרנטי, כך תגלו כל כך הרבה דרכים מעולות לשווק את העסק, המוצרים, השירותים וכל מה שתחפצו. אך אין ספק וכל הסקרים מראים זאת – הפקת סרטונים הם הכלי החזק ביותר והממיר ביותר היום כשמדברים שיווק. קבלו כמה סוגי סרטונים שיווקיים אשר יוכלו לשרת את העסק שלכם נאמנה:

הפקת סרטון תדמית

כרטיס הביקור של העסק! נתחיל כמובן בהסבר על סרטון מסוג זה. זהו אחד הסרטונים החשובים ביותר כשמדובר בשיווק אינטרנטי. אם עדיין לא התחלתם לשווק את העסק שלכם באמצעות הפקת סרטונים, סרטון תדמית כנראה יהיה הצעד הראשון שתעשו. סרטון תדמית כאן על מנת 'לשים זרקור' על העסק שלכם. בסרטון זה תציגו את העסק או החברה, תסבירו על העשייה ובתכלס?! זוהי ההזדמנות שלכם להציג את העסק שלכם בדיוק כמו שאתם רוצים שאנשים יכירו אותו. כמו שאמרנו – כרטיס ביקור, אבל חכם, מסקרן, וכזה שעונה על שאלות. והכי חשוב – אפשר לשתף אותו בקליק!

סרטון מוצר

בהמשך, לאחר שהצגנו את העסק והעברנו את המסר הרצוי. לא נבזבז זמן ונפיק סרטון אשר יציג כמה ממוצרי הדגל שלנו. להפיק סרטון מוצר למוצר ספציפי בין אם מצולם בוידאו או סרטון אנימציה בתלת מימד, זהו בעצם המבט הכי 'קרוב' שאתם יכולים להעניק ללקוחות הפוטנציאלים שלכם על המוצר. זאת אומרת, כאשר לקוח פוטנציאלי מתבונן בסרטון תלת מימדי המציג את המוצר שמעניין אותו, מראה איך הוא מורכב וכיצד ניתן להשתמש בו. כך אותו לקוח רוכש אמון במוצר וכנראה ירגיש בטוח יותר בעניין רכישתו.
הפקת סרטונים מסוג זה תיתן לכם פור רציני על המתחרים שלכם.

הפקת סרטון לעסק, צילום מוצרים

סרטון המלצות של לקוחות מרוצים

אם יש אלמנט שיווקי אשר עד היום נשאר חיי ובועט עוד מלפני כמה עשורים, זהו לא אחר מלקוחות מרוצים ממליצים. אם יש משהו בכל העידן החדש (שאגב אני לגמרי בעד), שיכול תמיד לחמם את הלב, זה האמון ההדדי שיש בין אנשים. כמה שנתאמץ בשיווק, נרים הפקות, נרגש אנשים… המלצה אחת טובה או לא טובה, כנראה תהיה המילה האחרונה. לכן, חשיבות רבה מונחת על כל עניין ההמלצות. סרטון אשר מציג את ההמלצות שהעסק שלכם קיבל מלקוחות מרוצים, יחולל שינוי משמעותי שתוכלו להרגיש ממש מיד לאחר פרסומו. אם תצליחו להעביר אותנטיות, הפקת סרטונים כאלה באופן קבוע תבנה אימון בעסק שלכם ותמשוך עוד ועוד לקוחות מרוצים.

סרטון הסברה והדרכה

עוד דבר שבהחלט משאיר לקוחות קיימים ואף מוסיף עוד חדשים, זוהי התחושה שיש לנו תמיכה ושלנותן השירות אכפת מלקוחותיו. הפקת סרטוני הסברה והדרכה לגבי מוצרים, כללים אחריהם צריך לעקוב או בעצם כל מידע אשר חשוב שיגיע ללקוחות שלכם ויהיו זמינים להם. זהו מצב בו שני הצדדים מרוויחים- לכם בתור עסק, ירד לחץ הטלפונים בצורה משמעותית ולא יווצר עומס על אנשי התמיכה והמכירות שלכם. הלקוח כמובן ירוויח תשובות והסברים בצורה ברורה, מפורטת ונגישה. כמעט כמו לקנות שירות או מוצר יחד עם נציג שירות צמוד לכל שאלה 🙂 כמובן שאין באמת סוף לשירותים שיכולים להינתן דרך סרטונים. מה שבטוח? בחרתם להפיק סרטונים – בחרתם בדרך נכונה לקידום והגדלת העסק.
עריכה והפקת סרטונים

הפקת סרטונים - איך עושים את זה נכון?

הפקת סרטונים – איך עושים את זה נכון? החלטתם ללכת על זה, ברכות! לא תצטערו, באחריות. אבל אם עושים את זה, עושים את זה כמו שצריך ונהנים מתוצאות מרשימות במיוחד! בלי לדבר יותר מידי, בואו נבין איך עושים את זה נכון:
  • איזה סרטון נרצה להפיק? – הפקת סרטונים זה רעיון מהמם, אבל ברגע האמת נצטרך לבחור את אופי הסרטון. איזה סרטון יהיה היעיל ביותר כרגע לעסק שלנו. חלק מהסרטונים הנפוצים מפורטים כמה פסקאות למעלה ⇫
  • המסר – חלק חשוב מאוד במיקוד מטרת הסרטון. עליכם להחליט על מסר או מספר מסרים, אותם תרצו בסופו של דבר להעביר לצופה. קחו רגע וכתבו כמה שיותר במדויק.
  • התקציב – חשבו מהו התקציב המקסימלי אותו תוכלו להרשות לעצמכם להוציא עבור הפקת סרטון לעסק שלכם. הפקת סרטונים יכול להיות מהלך מושקע ויוקרתי ואף פשוט, ענייני ובגובה העיניים. כמובן שקיים הבדל משמעותי בין עסק קטן או חדש לבין עסק גדול ומבוסס בעניין התקציבים.
  • בחירת חברת הפקה יותר ממצויינת – זהו אחד השלבים הקריטיים ביותר. בסוף העורך או צוות הצילום וההפקה, הם אלה שיגרמו לסרטון שלכם להיות סופר מוצלח או בצער רב, לא לממש את הפוטנציאל (במקרה הטוב). חפשו את האדם שיהיה קשוב לרצונות שלכם, שתיק העבודות שלו יהיה לטעמכם וכמובן – שתחושת הבטן שלכם, גם היא נחשבת. אל תתפשרו, הפקת סרטון לעסק זה הבייבי שלכם. פה זה הזמן להמליץ על עצמנו! מוזמנים להציץ בסרטי תדמית שכבר עשינו והרים טלפון לעוד שאלות שבא לכם לשאול.
נשמח לענות על כל שאלה
  • כתיבת תסריט יצירתי (רצוי) – הפקת סרטונים בלי עמוד שדרה יכולים להיות בזבוז של זמן וכסף, בכדי שהסרטון יהיה אפקטיבי וראוי לשיתוף חייבים תסריט חכם. בשלב זה, אתם עובדים יחד עם איש או אנשי המקצוע שמצאתם. כתבו תסריט אשר יעביר בצורה יצירתית ועם זאת פשוטה להבנה, את המסר הרצוי. זה הזמן לחפש השראה! תראו איזה סרטונים שיווקיים תופסים אותכם ולמה! וחשבו האם הרעיון שלהם יכול לשרת את העסק שלכם. הקשיבו לעצות מאנשי המקצוע סביבכם (אחרי הכל, הם בעלי הניסיון בתחום). הכי חשוב שתוודאו שאתם מרוצים מהתוצאה הסופית.
  • הכנסת אלמנטים שיווקיים – זהו כבר הרגע בו המפיק ועורכים נותנים את הטון. תאגו להעביר להם חומרי מיתוג רלוונטים וקשרו אותם לאתר שלכם ולדברים שכבר עשיתם בכדי שהם יוכלו להבין את הקו השיווקי שלפיו אתם עובדים. כמובן שאתם מעורבים בכל התהליך אבל למה שלא תתנו למקצוען לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב?! הרי בסוף זהו סרטון שיווקי ושילוב האלמנטים השיווקים הללו חשובים לא פחות מכל היתר. בניית מיתוג הוא לא עניין של סרטון אחד ודיי, אלא המשכיות ועקביות שמובלים להכרה בכם ובפועלם בדרך הנכונה לכם.
  • צפייה, הקרנה, תיקונים – זהו החלק המרגש בו אתם צופים בהתגלמותה של הלכה למעשה. מרעיון טוב נולד סרטון שיווקי. צפו בו עם העורך, עם בני משפחה או אנשים אשר תחשיבו את דעתם. בצעו תיקונים אחרונים אם צריך ושימו את השמפנייה במקרר.

פרסומים וחגיגות – עכשיו, אחרי התיקונים האחרונים, הגיע הזמן להוציא את השמפנייה מהמקרר ולפרסם את הסרטון שהולך להרעיד את הרשת!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
צילום קטלוג לדוגמא

צילום מוצרים לקטלוג

שיתוף ב facebook שיתוף ב whatsapp אנחנו פוגשים אותו במהלך החיים לא מעט פעמים. לרוב בחירה של מוצר מסוים נעשית אחרי עיון מדוקדק בו, וכשהוא

קרא עוד »
צילום מוצרים (נעלים) לאתרי אינטרנט, פקשוט

פקשוט

בעברית – צילום מוצר באריזה שלו, או בקיצור צילום מוצר. מי שהתנסה כבר, יכול להעיד שלא מדובר בעבודה קלה בלשון המעטה. צילומי פקשוט הם לרוב

קרא עוד »