12 טיפים למתחילים על עריכת וידאו

צילמתם סרטון או קליפ ועכשיו הגעתם לשלב השני של העבודה, השלב שבלעדיו לא תקבלו תוצאה סופית מוגמרת. שלב עריכת וידאו. זהו שלב אשר גם בו תוכלו לבטא את הראיה היצירתית שלכם, אך לשם כך נדרש גם ידע טכני והכרות עם התוכנה בה אתם מתכוונים להשתמש. במאמר זה, "שלושה צלמים" יתנו לכם לא מעט טיפים, אשר ללא ספק יקחו אתכם עוד כמה צעדים קדימה בעולם המרתק של עריכת וידאו. תהנו 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

בחרו את תוכנת העריכה הנכונה עבורכם

כמובן שהצעד הראשון בשיפור תהליך עריכת הווידאו שלכם יהיה קודם כל – לבחור את התוכנה המתאימה לכם ולסגנון העבודה שלכם. רוב התוכנות יציעו פחות או יותר את כלל האפשרויות שצריך על מנת לערוך וידאו, אבל יכול להיות שלכם תהיה העדפה לתוכנה ספציפית על פני אחרות דווקא בגלל אופן השימוש בתוכנה, הממשק הדיגיטלי ועוד תכונות חשובות אחרות. הסוד כאן הוא כמובן לבחור את תוכנת העריכה שתמצא כמתאימה ביותר עבורכם ובהתאם לסגנון העריכה שלכם. וזו לא חייבת להיות אחת מהתוכנות עריכה המתקדמות והחדשות ביותר בשוק. 

לא יודעים איזה תוכנת עריכה מתאימה לכם? תשאלו עורכי וידאו מקצועיים וחובבים כאחד ותבקשו לראות ולהתנסות. כמובן שעריכת וידאו מקצועית מבוססת על תוכנות מקצועיות שמאפשר פיצ'רים שתוכנות פשוטות לא מאפשרות ולכן גם עולות כסף. 

עריכת וידאו למתחילים

השתמשו במחשב מהיר

עריכת וידאו דורשת מחשב חזק. מותג המחשב או הדגם שלו לא ממש משנים, כל עוד זה יהיה מחשב מהיר מספיק בשביל לאחסן קבצים ענקיים וכך יאפשר לכם להתמקד בעבודת העריכה מבלי להתמודד עם עיבוד איטי. אחת הדרכים המומלצות היא להשקיע בכונן אחסון מהיר (SSD) אשר יאפשר לכם לגשת לקבצים ותוכנות שונות במהירות. כונן אחסון מהיר יאיץ את קצב עיבוד הנתונים, טעינה וייצוא. כך תוכלו לייעל ולזרז את יכולות העריכה שלכם, מבלי "לבזבז" זמן יקר על הליכים פשוטים שאמורים לקחת מעט זמן.

צפו בסרטוני הדרכה והמשיכו ללמוד תמיד

בתור עורכי וידאו מתחילים, תופתעו לגלות כי ישנם סרטוני הדרכה כמעט על כל נושא או תוכנה שתרצו ללמוד. ישנם עורכים מעולים שהגיעו לרמה גבוהה מאוד רק בזכות התמדה וסרטוני הדרכה.
ועוד משהו – בשלב מסוים בזמן הלמידה, תרגישו את הביטחון עולה. זהו בדיוק הזמן בו אתם צריכים להימנע מלחשוב שעכשיו אתם על הגל ולמדתם את הכל. אמנים ותיקים ומנוסים מכם, מוכשרים ככל שיהיו, עדיין ממשיכים ללמוד ולהשתדרג. המשיכו לצפות בסרטוני הדרכה, לנסות דברים חדשים, לצאת מאזור הנוחות. מניסיון, זה רק יעשה אתכם ליותר טובים ויצירתיים. 

הורידו קבצי פרויקט מסרטוני הדרכה

סרטוני הדרכה בנושא עריכת וידאו, לרוב כוללים הדגמות להתנסות ולמידה. שימו לב כי לרוב המדריכים מצורפים קבצי הפרויקט להורדה. כדאי להוריד ולהתנסות על אותו בפרויקט המוצג בסרטון, על מנת שתוכלו ללמוד את כל התהליכים בצורה הנכונה ביותר. אחרי שהבנתם את תהליכי העריכה שהוסברו והתנסיתם בהם, תוכלו לנסות את אותם התרגילים על קטעי וידאו משלכם.

כלל ה- 123

מי שעובד עם עץ כנראה מכיר את כלל הברזל שאם מקפידים עליו נמנעים מטעויות ועיכובים.
הכלל אומר – מי שמודד פעמיים, חותך רק פעם אחת. לגבי עורכי וידאו ישנו כלל דומה שמי שיקפיד על קיומו מההתחלה, יזכה להימנע מבלת"מים מיותרים. זה הולך ככה – 321, שמור שלושה עותקים של יצירותיך, לפחות בשני מקומות שונים, כאשר אחד מהמקומות מופרד פיזית מהאחרים. תודו לנו אחר כך 🙂 

עורכת וידאו על מחשב נייד

עריכה היא רק האמצעי - אל תשכחו את המטרה

כאשר אנחנו רק בתחילת דרכנו בעולם עריכת וידאו, קל מאוד להישאב לכל החוקים והטכניקות. אבל בסופו של דבר בתוך כל זה, השתדלו להזכיר לעצמכם שזו אומנות, וזו האומנות שלכם. תלמדו את היסודות, תתמקצעו בתוכנה עליה אתם עובדים. רק אל תשכחו שאתם כאן כדי לספר סיפור, החיתוכים, המעברים והאפקטים הם האמצעי ולא המטרה. לכן, אנחנו ממליצים שבזמן עבודת עריכה, קחו מידי פעם כמה דקות להרהר בשאלות כמו: האם אני מצליח להעביר את הרגש שאני רוצה? איזה סיפור אני מספר כאן? מה עלי לעשות או לשנות על מנת שזה יותר יגע באנשים? ועוד שאלות מכוונות אשר יסייעו לכם להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

יש מגוון רחב של סוגי סרטונים כגון סרטי תדמית, סרטי הדרכה, סרטוני מוצר, קליפים אומנותיים ועוד.. אל תפחדו להסתכל בסרטונים מוצלחים מהסוג שאותו אתם עורכים וקחו רעיון ותובנות איתכם לחדר העריכה.

סדר בחדר = סדר במחשבות = עבודה יעליה

או במילים אחרות: סדר וניקיון – ערובה לניצחון.

אוקיי, אין כוונה אמיתית לסדר בחדר, לא באמת אכפת לנו אם ערימת הבגדים שעל הכיסא כבר הגיעה לתקרה או לא. אבל כן חשוב לנו שתעבדו מסודר. מעבר למחשב מהיר ותוכנת עריכה טובה, השקיעו כמה רגעים בסידור תיקיות נפרדות לפרויקטים, לקטעי וידאו, קבצי אודיו ועוד. כאשר סביבת העבודה שלכם מסודרת ונקיה, כך תהיו יעילים יותר והתוצאות יפתיעו אתכם לטובה. 

עריכת וידאו בצורה מסודרת היא מפתח ובסיס כאחד. אל תתעצלו!

נשמח לענות על כל שאלה

קיצורי מקלדת חברים - קשה באימונים קל מאוד בקרב

ללמוד את קיצורי המקלדת זוהי משימה לא פשוטה, נדרשים אימונים, התמדה ושינון. רוב תוכנות העריכה מאפשרות את השימוש בקיצורי מקלדת ובגדול – חייכם בתור עורכי וידאו ישתנו מן הקצה אל הקצה ברגע שתשלטו בחומר (בינינו?! זה גם מרשים מאוד מהצד).

מושגי יסוד לטובת שפה משותפת

אם החלטתם שאתם עומדים להתמקצע בתחום מסוים (עריכת וידאו למשל), עליכם לדעת גם לדבר אותו. על מנת להצליח לעבוד עם עורכים אחרים או עם לקוחות, עליכם ללמוד את מושגי היסוד בתחום. בתחום עריכת הוידאו ישנם מונחים אשר לא תוכלו להבין אם לא תחקרו עליהם קצת. ותמיד יפה שעה אחת קודם. 

לכן, קבלו כמה מושגי יסוד להתחלה:

  • יחס פיקסל – לפיקסל יש יותר מצורה אחת, הוא יכול להיות ריבוע ויכול להיות גם מלבני. אנו משתמשים בצורות השונות בהתאם לשיטות השידור. 
  • קומפוזיציה – זוהי ההגדרה המתארת את מיקומם של האלמנטים השונים במרחב התמונה.
  • משך זמן – מתאר את משך (זמן) הוידאו מההתחלה ועד הסוף. זהו המושג היחיד אשר ביכולתו לתאר את גודל המימד הרביעי בוידאו (הלא הוא מימד הזמן).

יש כמובן עוד לא מעט מושגים, תעשו שיעורי בית – זה ישתלם לכם בסוף.

תיקוני צבע - שחקן חדש שכדאי להכיר

עריכת וידאו זהו תחום הנמצא בפיתוח תמידי והאופציות לשיפור לא עוצרות לרגע. הצבע הוא אלמנט עיצובי עיקרי שניתן לתמרן על מנת להדגיש נושאים מסוימים, לעורר רגשות ספציפיים ולקבוע את האווירה של הסצנה. היום ישנן לא מעט תוכניות עריכת וידאו המאפשרות לנו משחק רחב עם עריכת צבע בפעם היו אפשריות רק עם תמונות סטילס. 

לרוב בעריכת וידאו מתרכזים בשתי פעולות עיקריות: הראשונה, תיקוני צבע – על מנת לוודא שהצבעים של הצילומים השונים אכן עקביים בכל סצנה.
השנייה, דירוג צבע – המאפשר לתת לסרטון שאנו יוצרים מראה אחר ומאפשר לנו גם לעורר איזה רגש מסוים.

מסך מחשב באמצע עריכת וידאו

מוזיקת רקע לא פחות חשובה כשמדובר בעריכת וידאו

עריכת הוידאו שלכם יכולה להיות מקצועית, שנונה ומרגשת. אך אם מוזיקת הרקע שבחרתם לא תהיה טובה, הסרטון שלכם עלול להוות כישלון נחרץ. אם אתם יוצרים סרטון דרמטי, תרצו את השיר או המנגינה המדויקים על מנת להפוך את רגעי המפתח לעצמתיים יותר. כך גם בסרטונים שמחים או כל סוג אחר של רגש או אווירה שתרצו להעביר.

טיפ בונוס – אם מוזיקה היא לא הצד החזק שלכם, הרשת מלאה באנשים מוכשרים מאוד בתחום שישמחו לסייע לכם בעניין. יש אתרים שבהם יש מאוד מיזיקות כמו Artlist למשל..

טקסט וגרפיקה

ישנם סרטוני וידאו אשר יידרשו הוספה של טקסט. לעיתים תקבלו את הטקסט הרצוי מהלקוח ולעיתים תתבקשו לכתוב בעצמכם על פי רעיון כללי. חשוב מאוד שתשקיעו בתוכן, בנראות שלו וכמובן גם במלל.

טיפ בונוס – כמו בעניין המוזיקה, גם בתחום התוכן ישנם אפטריסטים (משם התוכנה: אפטר אפקט) מעולים, שחלק מהעבודה שלהם היא לתת לעורכי וידאו מענה. אל תהססו להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותכם על מנת לתת את המוצר הטוב ביותר מבחינתכם.

לסיכום

עריכת וידאו זהו תחום מרתק אשר בהחלט ניתן להגיע איתו רחוק. קחו את הטיפים הללו ברצינות ותשאבו לעולם יצירתי ופורץ דרך, אשר יוסיף את טביעת האצבע המיוחדת שלכם למגוון האמנים שכבר מעבירים את המסר שלהם.

התאהבתם בעריכה אבל מחפשים צלם וידאו שיעבוד איתכם? נשמח לעמוד לרשותכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
צילום קטלוג לדוגמא

צילום מוצרים לקטלוג

שיתוף ב facebook שיתוף ב whatsapp אנחנו פוגשים אותו במהלך החיים לא מעט פעמים. לרוב בחירה של מוצר מסוים נעשית אחרי עיון מדוקדק בו, וכשהוא

קרא עוד »
צילום מוצרים (נעלים) לאתרי אינטרנט, פקשוט

פקשוט

בעברית – צילום מוצר באריזה שלו, או בקיצור צילום מוצר. מי שהתנסה כבר, יכול להעיד שלא מדובר בעבודה קלה בלשון המעטה. צילומי פקשוט הם לרוב

קרא עוד »