
צילום מוצרים לקטלוג
שיתוף ב facebook שיתוף ב whatsapp אנחנו פוגשים אותו במהלך החיים לא מעט פעמים. לרוב בחירה של מוצר מסוים נעשית אחרי עיון מדוקדק בו, וכשהוא
צילום מוצר הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על לקוח פוטנציאלי אשר גילה עניין במוצרים שלנו. בצורה הכי פשוטה וישירה, אם השקענו בצילום מוצרים מקצועי – סיכויי המכירה גבוהים משמעותית.
לא משנה מאיפה נסתכל על זה, אנחנו לרוב אוכלים וקונים עם העיניים. בעולם המסחר והשיווק לנראות יש משקל רב ואף מכריע, אם כתבה נראית מסודרת ולא עמוסה במלל, כנראה שנקרא. אם אתר נראה נוח ואטרקטיבי, כנראה שנכנס ואם מוצר מוצג בתמונה איכותית וברורה – כנראה שנעדיף אותו על מוצר אחר.
האינטרנט אמנם מציב את בעלי העסקים מול שוק תחרותי מאוד עם הרבה משתתפים, אבל גם מעניק פלטפורמה מעולה להעלאת החשיפה והגדלה משמעותית של קהל הלקוחות. אבל האם כל בעל עסק המשווק האינטרנט זוכה לכל הטוב הזה?
ממש לא. על מנת להצליח לשווק עסק בצורה טובה שתביא בסופו של יום גם תוצאות, נצטרך קצת יותר מרצון טוב וכן אפילו קצת יותר ממוצרים איכותיים ונחשקים.
אחד המהלכים החשובים ביותר שנצטרך לעשות כדי שהשיווק האינטרנטי שלנו יהיה מוצלח, הוא הצגה נכונה ומוכרת של המוצרים שלנו. צילום מוצרים, בין אם בוידאו ובין אם בתמונות לאתר, צריך להתבצע בצורה מקצועית ולא מתפשרת. איכות ואופי הצילום של מוצר מסוים, הם בדיוק הגורם שלפיו לקוח פוטנציאלי יחליט לרכוש את המוצר או שמא יאבד עניין ויכול להיות שיעדיף אפילו לצאת מהאתר. צילום מוצרים מקצועי ומושקע מהווה תפקיד מפתח ביכולות ההתפתחות של העסק.
הטכנולוגיה היום בהחלט מצליחה להפתיע ולהגיע לאיכויות פנומנליות. טלפונים ניידים מצלמים באיכויות שלעיתים משתוות גם למצלמות מקצועיות. אבל כדי לצלם מוצר בצורה מקצועית, צריך קצת יותר ממצלמה טובה או חלון עם אור טוב לסלפי. הרי אם כל מה שהיה נדרש בשביל לצלם מוצר הוא רק סמארט-פון עם יכולות, אז לא היינו מוצאים בשוק אנשים המתמחים בצילום מוצרים, צילום מזון או באופן כללי במבחר סטודיואים המציעים בדיוק את השירותים הללו. בשורה התחתונה:
צילום מוצרים מקצועי דורש יותר ממצלמה טובה.
צלם המתמחה בצילום מוצרים מחזיק בידע שלרובנו אין. אם מדובר בזוויות צילום ספציפיות עבור מוצרים שונים, משחקי תאורה, רקעים שונים, קומפוזיציות ועוד הרבה מאוד משתנים שלנו אין מושג לגביהם. לרוב הם יעשו את ההבדל העיקרי בין תמונת מוצר איכותית ומוכרת לבין תמונת מוצר חובבנית שתפספס את המטרה שלה.
כשזה נוגע לצילום מוצרים, הרקע הלבן נמצא בשימוש רב. צילום של מוצרים על רקע לבן הוא מאוד נפוץ אבל תופתעו לגלות שגם לא כל כך פשוט. כדי לצלם מוצר על רקע לבן דרושים מיומנות, ניסיון והבנה נכונה של העבודה עם הטכניקה. על מנת שצילום מוצר על רקע לבן יצא מוצלח, על הצלם לשים דגש על כמה גורמים שונים ומשמעותיים מאוד.
הבנת צבע המוצר, החומר ממנו עשוי והדרך האופטימלית להציג אותו – כשמצלמים מוצרים על רקע לבן, חשוב לדעת, למשל, שמוצרים שקופים, כסופים, לבנים ובין לבין יהיה קשה יותר לצלם והתוצאות אולי לא יתאמו את הציפייה. זה עניין אחד שכדאי לקחת בחשבון ולהתייעץ עם הצלם איתו החלטתם לעבוד.
עבודה עם פוטושופ – בזמן צילומים לא תמיד נצליח להשיג מכל התמונות את התוצאה המושלמת. ישן תמונות שנרצה להדגיש צבעים מסויימים או להעלים השתקפויות שנוצרו במהלך הצילום. לשם כך דרוש ידע ושליטה טובה בפוטושופ או תוכנת עריכה אחרת כמובן, ישנם הרי לא מעט דברים שלגמרי ניתן לתקן באמצעות עבודת עריכה קלה. אך חשוב שתהיה מקצועית כדי לא לגרום לבעיות אחרות תוך כדי.
לחתוך את הרקע הוא גם פעולה שנרצה לעשות בתוכנת עריכה, גם זה לא בהכרח דבר פשוט לעשות בצורה טובה.
שימוש בתאורה נכונה ומחמיאה – משחק נכון עם תאורה יהיה בדיוק ההבדל בין תמונה בינונית לבין תמונה 'וואו'. כשמדובר בתאורה לצילומים, מדובר בעצם בטירוף שלם של אפשרויות.
בתחום הצילום, תאורה היא אחד משחקני המפתח המשפיעים ביותר. כשיש לנו את הציוד הנדרש (למרות שזה לעולם לא נגמר), כשיש לנו את הידע וכשיש לנו את הרעיון לתמונה – הצבת תיאורה מתאימה פשוט הופכת את כל המרכיבים הבודדים לתבשיל אחד טעים. לכן כשאנחנו רוצים לצלם כוס שקופה, דלי צבע או שרשרת עדינה, יש כל כך הרבה מה לדעת לגבי התאורה הנכונה, זווית הצילום ועוד פעולות שעדיף שנשאיר למקצוענים.
אז מי גורם לנו לצאת כך מגדרנו ולחפש בנרות את סטודיו הצילום המוצלח שיצלם את החפצים הדוממים שאנחנו מחזיקים בכמויות? האינטרנט כמובן. טוב לא בדיוק האינטרנט, יותר הלקוחות הפוטנציאליים שגולשים בו במשך שעות בכל יום. הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש מלאים בגולשים סקרנים שבדיוק מחפשים אחר מוצר מסוים או שירות כלשהו. ישנם גם אנשים שלא מחפשים שום דבר ספציפי אבל אין ספק שמודעה שיווקית מוצלחת לגמרי יכולה להפוך כל גולש ללקוח פוטנציאלי.
כשאנחנו מנסים למכור מוצרים באינטרנט עלינו להבין כי ישנם כמה עקרונות בסיסיים וחשובים ביותר על פיהם יחליט לקוח פוטנציאלי לרכוש מוצר באינטרנט או שמא יחליט לוותר:
לסיכום, בעידן בו ההתנהלות המשמעותית ביותר מתרחשת באינטרנט, בעלי עסקים נדרשים לעשות הכל על מנת להעביר ללקוחות את חוויית הקנייה הטובה והבטוחה ביותר. צילום מוצרים מקצועי ללא ספק ירים את המכירות שלכם לשלב הבא.
השקעה חד פעמית שבהחלט לא שווה לוותר עליה!
שיתוף ב facebook שיתוף ב whatsapp אנחנו פוגשים אותו במהלך החיים לא מעט פעמים. לרוב בחירה של מוצר מסוים נעשית אחרי עיון מדוקדק בו, וכשהוא
הפקת סרטונים לרשתות חברתיות הוא התוכן הטוב ביותר. למה אתם שואלים? כי יש לכם 30 שניות לשכנע אותי להיכנס לאתר שלכם… 30 שניות זוז! הקצב
חג פורים, תתפלאו, זהו גם חג גדול לעסקים. אין ספק שהוא מאחד בין כולנו, משמח אותנו והכי חשוב – מוציא מאיתנו רוח שטות ויצירתיות אין